Flertalet studier visar att seniorer är mer aktiva än någonsin och många väljer att engagera sig på olika sätt efter pensionen. Men på en punkt hänger seniorerna inte med - de vet helt enkelt väldigt lite om vad deras barn arbetar med om dagarna. Därför bjöd Doro in alla medarbetares föräldrar till Föräldradagen på kontoren i Sverige, Frankrike, Storbritannien och Tyskland. 

 

Föräldradagen, eller Bring In Your Parents Day, startades 2013 av LinkedIn efter att forskning visat att mer än en tredjedel av alla föräldrar inte har en aning om vad deras barn arbetar med. Initiativet uppmuntrar företag att arrangera ett studiebesök för alla medarbetares föräldrar där företaget berättar om verksamheten under trevliga former och där föräldrarna får träffa sin son eller dotter och deras kollegor. Sedan starten har 55 000 föräldrar besökt sina barns arbetsplatser. I år valde Doro att bli LinkedIns globala partner för att minska den digitala klyftan mellan barn och föräldrar.

 

Inte mindre än 25 föräldrar deltog på träffen på Doros kontor i Lund den 5 november. Det bjöds på en härlig eftermiddag med föredrag om Doros verksamhet, besök i ljudrummet och intressanta diskussioner om teknik för seniorer. Besöket avslutades med god fika och goodiebags. 

 

Vi hoppas nu att våra medarbetares föräldrar lärt sig mer om sina barns arbetsplats och arbetsliv och att träffen bidragit till ett kunskapsutbyte föräldrar och barn emellan. Föräldradagen var också ett perfekt tillfälle för oss på Doro att träffa vår seniora målgrupp. Många goda och kreativa idéer om framtidens mobiltelefon kläcktes - det kommer ni säkert få höra mer om! Nu hoppas vi att fler företag gör som vi och anordnar Föräldradagen framöver!