Vem vill vara junior? Det frågar Doro i sin nya sommarkampanj som vill hylla fördelarna med livserfarenhet och visa att många fördomar om att åldras, inte stämmer. Med ett nytt visuellt uttryck pekar Doro på de få måsten, massor av erfarenheter och inte minst de nya möjligheter, som kommer med åldern. På kampanjsajten kan man dessutom designa och tävla om en unik t-shirt och ta chansen att vinna en Doro Liberto® 810 - marknadens enklaste smartphone.

Sommarkampanjen blir startskottet för Doros nya, mer lekfulla grepp kring sin kommunikation, där de vänder på begreppen och fokuserar på alla fördelar som finns med att bli äldre. Syftet är att hylla och inspirera seniorer och visa att Doro förstår kundernas behov och livsstil. Doro gör enkla men smarta mobiltelefoner och precis så ska det ska kännas när man åldras - enkelt och man blir bara smartare med åren.

– Vi vill visa att vi känner vår målgrupp. Det finns många fördomar kring att åldras och idealet är fortfarande att livet är bäst som ung. Att låta äldre ta plats med kaxiga budskap i den här sommarkampanjen kan först tolkas som roligt sätt att leka lite med både fördomar och normer, samtidigt så har målgruppens preferenser på kort tid förändras och våra bilder speglar faktiskt verkligheten, säger Camilla Nilsson, marknadschef på Doro.

Kampanjen innehåller en tävling på webben där besökarna enkelt kan designa t-shirt med ett unikt budskap. De mest kreativa och slagkraftiga bidragen ger en chans att vinna en Doro Liberto® 810, marknadens enklaste smartphone. Alla bidrag går att dela med sig av via Facebook. Tävlingen är öppen fram till den 15 juni, med tre Doro Liberto® 810 i potten.

Doro Liberto® 810 är marknadens enklaste smartphone. Precis som andra smartphones har den pekskärm, kamera med videofunktion och tillgång till en stor mängd appar genom Google Play™. Dessutom är den, precis som andra mobiltelefoner från Doro, utrustad med extra stora ikoner, extra bra ljud och tydlig navigering. Genom Google Play™ har Doro Liberto® 810 tillgång till kartor, trafik och nyhetsuppdateringar vilket gör den till en perfekt semestermobil.

Kampanjen syns i Sverige, Norge och Danmark under hela sommaren med egen kampanjsajt, printoch bannerannonsering, PR- och Facebook-aktiviteter. Garbergs är reklambyrå, Dynamic Dog arbetar med webben, Grayling med PR och Starcom står för medieplaneringen.